Warning: A non-numeric value encountered in /home/aimgroup/ftp/wwwf/dietetical/kickstart/plugins/system/helix3/core/helix3.php on line 484

Warning: A non-numeric value encountered in /home/aimgroup/ftp/wwwf/dietetical/kickstart/plugins/system/helix3/core/helix3.php on line 484

Warning: A non-numeric value encountered in /home/aimgroup/ftp/wwwf/dietetical/kickstart/plugins/system/helix3/core/helix3.php on line 484

Warning: A non-numeric value encountered in /home/aimgroup/ftp/wwwf/dietetical/kickstart/plugins/system/helix3/core/helix3.php on line 484

Warning: A non-numeric value encountered in /home/aimgroup/ftp/wwwf/dietetical/kickstart/plugins/system/helix3/core/helix3.php on line 484

Warning: A non-numeric value encountered in /home/aimgroup/ftp/wwwf/dietetical/kickstart/plugins/system/helix3/core/helix3.php on line 484

Warning: A non-numeric value encountered in /home/aimgroup/ftp/wwwf/dietetical/kickstart/plugins/system/helix3/core/helix3.php on line 484

Warning: A non-numeric value encountered in /home/aimgroup/ftp/wwwf/dietetical/kickstart/plugins/system/helix3/core/helix3.php on line 484

Warning: A non-numeric value encountered in /home/aimgroup/ftp/wwwf/dietetical/kickstart/plugins/system/helix3/core/helix3.php on line 484

Warning: A non-numeric value encountered in /home/aimgroup/ftp/wwwf/dietetical/kickstart/plugins/system/helix3/core/helix3.php on line 484

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/aimgroup/ftp/wwwf/dietetical/kickstart/plugins/system/helix3/core/classes/menu.php on line 85

Jak nie przytyć w Święta?

Zacznijmy trochę z innej strony. Z badania przeprowadzonego w 2016 roku wynika, że mamy skłonności do nabierania tkanki tłuszczowej już na 2-3 tygodnie przed świętami. Okres okołoświąteczny to okazje do różnego rodzaju spotkań z bliskimi, przyjaciółmi, które często wiążą się z przejadaniem, większym spożyciem słodyczy czy wypijaniem większej ilości „grzanego wina”.

Z moich obserwacji wynika, że mamy tez skłonność do odpuszczania sobie diet, zdrowych nawyków i znacznie częściej pozwalamy sobie na różnego rodzaju grzeszki żywieniowe tłumacząc się sami przed sobą – Przecież i tak przytyje w Święta, więc jedna czekoladka więcej mi nie zaszkodzi... Od Nowego Roku wszystko się zmieni i wrócę do formy...

 

 

Jak sobie poradzić przez ten świąteczny czas?

Sprawa nie jest taka łatwa ponieważ zapach i wygląd pierników czy tradycyjnych dań wigilijno-świątecznych nie ułatwia nam sprawy.

Przygotowałam dla Was mini poradnik, w którym znajdziecie praktyczne wskazówki jak sobie z tym wszystkim poradzić :)

 

 1. Nie objadaj się!

Wskazówka prosta i oczywista ale zarazem trudna do zrealizowania. Podczas kolacji wigilijnej od samego początku pamiętaj, że czeka na ciebie jeszcze kilka dań, więc mimo głodu wywołanego przez całodzienny post staraj się nakładać na swój talerz niewielkie porcje. Możesz również zrezygnować z „zapychaczy” czyli chleba, ziemniaków itp. skup się na potrawach, które pojawiają się tylko od święta.

 

2. Małe modyfikacje tradycyjnych dań

Tradycyjne dania wigilijne są bezmięsne ale nie zmienia to faktu, że są one ciężkostrawne i bogate w tłuszcze. Dlatego nawet niewielkie modyfikacje tradycyjnych dań mogą wpłynąć korzystnie:

  • zamiast smażonej ryby przygotuj dla siebie wersję pieczoną

  • postaw na pierogi w wersji solo (gotowane w wodzie) bez żadnej okrasy

  • zrezygnuj z sałatek z majonezem lub zastąp go przez jogurt naturalny

  • uważaj na kapustę z grochem, zbyt duża ilość spowoduje uczucie przepełnienia i wzdęcia

  • kutia i kluski z makiem czy kompot z suszu- podchodź do nich z rozwagą dlatego że ukrywają w sobie duże ilości cukru

     

     

     

    3. Wspomóż swoje trawienie

    Podczas świąt nasz układ trawienny jest obciążony, dlatego warto jest mu nieco pomóc w naturalny sposób:

  • do barszczu warto dodać solidną ilość majeranku, który nie tylko podkreśli smak ale także ułatwi trawienie i złagodzi wzdęcia. Majeranek świetnie łączy się także z sosami, potrawami mięsnymi oraz z daniami w których znajdziemy groch czy fasolę.

  • Kminek- idealnie komponuje się z potrawami z kapusty i pomaga w eliminacji wzdęć.
  • Ostropest- ulga dla naszej wątroby. Warto dodać go do swojego menu w okresie świątecznym (i nie tylko) a zawarta w nim sylimaryna będzie wspierać pracę naszej wątroby.

  • Koper włoski- ratunek powigilijny. Pomoże usunąć uczucie przepełnienia, zniwelować powstałe wzdęcia oraz wspomoże trawienie

  • Mniszek lekarski- wpływa na prawidłowe wytwarzanie żółci, dzięki czemu ułatwi trawienie posiłków bogatych w tłuszcze (ryba, pierogi itd.)

  • Pokrzywa- działa moczopędnie. Jedzenie dużej ilości solonych dań (np. śledzi) sprzyja gromadzeniu się wody w organizmie.

     

     

    4. 1 i 2 dzień świąt

    Podczas świąt powinniśmy jadać w miarę możliwości jak najnormalniej tzn. trzymać się konkretnych posiłków (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) oraz dbać o odpowiednie przerwy czasowe pomiędzy nimi. Musimy dać naszemu układowi trawiennemu trochę czasu, aby mógł uporać się z trawieniem. Warto pamiętać o odpowiedniej dawce ruchu, dlatego po świątecznym obiedzie zabierz swoich najbliższych na spacer. Aby zapobiegać przejedzeniu przygotuj sobie porcję, którą jesteś w stanie zjeść jednorazowo i staraj się nie podjadać ani nie dokładać dodatkowych produktów.

     

    5. Uważaj na alkohol!

    Alkohol jest produktem wysokokalorycznym i dodatkowo wzmaga apetyt. W tandemie z alkoholem zazwyczaj idą kolorowe gazowane napoje lub soki owocowe. Mamy także w zwyczaju podjadać słone przekąski. W takiej sytuacji najlepiej unikać kolorowych drinków i likierów, warto wybrać lampkę czerwonego wina, które wspomoże trawienie.

Kurkuma- właściwości prozdrowotne

Kurkuma (Curcuma longa L. ), ostryż długi lub szafran indyjski pod takimi nazwami możemy spotkać przyprawę wywodzącą się z z krajów tropikalnych o intensywnej żółtej barwie. Kurkuma w ostatnim czasie zyskuje na popularności, dzięki swoim prozdrowotnym właściwościom. Zawarta w przyprawie kurkumina należy do rodziny polifenoli, związków o właściwościach silnie przeciwutleniających, dzięki czemu kurkuma zyskuje właściwości:

 

  • antybakteryjne,
  • antyoksydacyjne,
  • przeciwzapalne,
  • przyspieszające gojenie ran,
  • przeciwbólowe,
  • przeciwnowotworowe,
  • wspomagające trawienie.

 

 

Ponadto kurkuma wpływa na obniżenie stężenia cukru we krwi, dlatego wydaje się być idealnym dodatkiem do dań u osób podniesionym poziomem glukozy.

Prowadzone są badania nad wprowadzeniem kurkuminy w leczeniu m.in. cukrzycy, astmy, dny moczanowej, miażdżycy, czy chorób neurodegradacyjnych (ch.Parkinsona, ch.Alzheimera). Problemem jednak okazuje się mała biodostępność kurkuminy z pożywienia. Wiąże się to z niską absorbcją z ukł. Pokarmowego oraz z jej szybkim rozkładem w wątrobie. Dlatego kurkumę należy przyjmować regularnie przez dłuższy okres aby zauważyć prozdrowotne działanie tej przyprawy

 

Czy kurkuma odchudza?

 

Można przeczytać wiele reklam i artykułów dotyczących „odchudzających właściwości” kurkumy. Czy to prawda? Prawdopodobnie W badaniu pilotażowym w 2015r wykazano, że u grupy osób której podawano kurkuminę(przez 60 dni) odnotowano spadek masy ciała o około 5% w stosunku do grupy kontrolnej. Poza spadkiem wagi zaobserwowano większy spadek tkanki tłuszczowej niż w grupie kontrolnej. Badani łykali kurkumine w kapsułkach dlatego nie można jasno stwierdzić, czy taki sam efekt zostałby osiągnięty poprzez dodawanie kurkumy do każdego posiłku. Badanie to było także przeprowadzone na niewielkiej liczbie osób, dlatego nie można jasno potwierdzić skuteczności kurkumy jako środka odchudzajacego.

 

Warto jednak stosować kurkumę ze względu na jej liczne właściwości prozdrowotne szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Pomoże nam w zwalczaniu infekcji i stanów zapalnych a dodatkowo korzystnie wpłynie na układ trawienny.

Jak skomponować LunchBox do pracy, szkoły lub na uczelnie?

Pomiar obwodów ciała

 

Pomiary obwodów ciała pod czas redukcji zbędnych kilogramów mogą okazać się bardziej dokładne, niż pomiar na zwykłej wadze łazienkowej.

Wdrażając zdrowe nawyki żywieniowe i dodając do tego aktywność fizyczną oczekujemy, ze cyferki na wadzę szybką będą spadać w dół. Często jednak liczby stoją w miejscu, w nas budzi się frustracja a motywacja do zmian maleje.

Idealnym rozwiązaniem takiej sytuacji jest kontrolowanie efektów poprzez analizę na urządzeniach monitorujących skład ciała. Nie każdy jednak ma łatwy dostęp do gabinetu dietetycznego gdzie można wykonać takie badanie. 

W takiej sytuacji najlepiej zaprzyjaźnić się z miarą krawiecką. Dokonywanie pomiarów obwodów ciała w regularnych odstępach czasu pokaże, czy tkanka tłuszczowa zostaje spalona a mięśnie rozbudowane.

 

Wystarczy stworzyć tabelę, w której będziemy zapisywać wyniki. Pomiarów należy dokonywać rano, na czczo.

 

Jak i gdzie zmierzyć obwody?

 

  • obwód szyi
  • obwód klatki - piersiowej na wysokości brodawek
  • obwód tali - w najszczuplejszym miejscu brzucha
  • obwód pasa - na wysokości pępka
  • obwód bioder - w najszerszym miejscu bioder
  • obwód uda - w połowie długości między kością biodrową na kolanem 
  • obwód ramienia - w połowie długości między barkiem a łokciem

REJESTRACJA TELEFONICZNA

Planując wizytę proszę o wcześniejszy telefon by ustalić termin konsultacji:

tel. 603 545 757

Poradnia dietetyczna DietetiKCAL dysponuje nowoczesnym sprzętem do szczegółowego pomiaru składu ciała zarówno dorosłych jak i dzieci. Czytaj więcej...


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/aimgroup/ftp/wwwf/dietetical/kickstart/modules/mod_k2_user/helper.php on line 126

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/aimgroup/ftp/wwwf/dietetical/kickstart/modules/mod_k2_user/helper.php on line 170